Teror newsletterů – nechci se při odhlašování přihlašovat!

gear

Jistě důvěrně znáte ten hřejivý pocit, když po klepnutí na tlačítko „Odhlásit se z newsletteru“ vyskočí internetový prohlížeč s výzvou k přihlášení do vašeho účtu, odkud můžete odběr novinek zrušit. Ve většině případů se jedná o web či službu, u které už ani nevíte, že jste tam registrováni, natožpak si pamatujete login a heslo. Většina takových newsletterů poté velmi rychle skončí ve spamové složce, protože se vám nechce přihlašovací údaje lovit.

Naprosto klasický scénář, který jistě každý z vás důvěrně zná. Znají jej obyčejní uživatelé, znají jej web developeři, znají jej zkrátka všichni. Přesto vznikají stále další a další projekty, které podobnou zhuvěřilost zavádí a nutí uživatele kvůli takové rychlovce, jakou bezesporu odhlášení zpravodaje je (nebo by alespoň mělo být), aby se přihlašovali a většinou taktéž marně vzpomínali na heslo ke službě, která už je nezajímá. Nejsem sice povoláním UX návrhář, ale i jakožto pravý opak, tedy programátor, zcela bezpečně mohu tvrdit, že tohle je úplně špatně. A to nejen pro uživatele, který se bezmocně snaží odhlásit.

Blacklist čeká

Slyšel jsem už několik výmluv, které se k tomuto problému váží, od klasického „Je to zbytečně složité,“ po „Nikdy jsem se nad tím nezamyslel,“ až k „Alespoň se nakonec neodhlásí a bude dál odebírat„. Vše jsou to nesmysly, které ve výsledku udělají jediné – naštvaný uživatel nejen, že se na vás naštve ještě více a už vaši službu nebude chtít, ale také začne vaše zpravodaje házet do spamové složky. A stačí pár takových uživatelů na freemailech k tomu, aby vás takový freemail začal považovat za opravdového spamera a už se vezete – vaše mejly pak již nebudou chodit ani těm, kteří je odebírat skutečně chtějí.

Proto vyzývám všechny vývojáře, aby na to poctivě mysleli a povolili uživatelům odhlásit se z odběru jediným kliknutím. Není to zase tak moc složité (vlastně to není složité vůbec), ale stačí jen jeden jediný klik navíc a stává se z vás spamer a nedůvěryhodný partner.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *